Ungdomsformands beretning

Årsberetning for ungdommen i Boldklubben Rødovre.

Sæsonen 20/21 har være præget af COVID-19, det er svært at komme udenom. Der har være nedlukninger også for ungdommen. Derfor var det rart at genåbningen kom tidligt for udendørssporten og især fodbolden. Dette har betydet at vi stadig har fremgang i ungdommen. Dette ses også af regnskabet, hvor kontingentindtægterne er steget væsentligt. Der forventes ikke den samme stigning næste år, men vi har allerede nu fået omkring 10-15 nye medlemmer efter sommerferien.

Der er tilmeldt hold i årgangene U5, U6, U7 (2), U8(2), U10(4), U11(2), U13 og U16. I alt 14 hold i ungdommen. Målsætningen for det næste år vil være 20 tilmeldte hold.

Strategien med indførelse af Bamsebold, har båret frugt, og de årgange som var en del af det tæller op mod 25-30 spillere. Ikke alle er endnu meldt ind, og der skal vi have fokus. Det lidt billigere kontingent for Bamsebold kan også være noget som gør at man vil prøve fodbold.

EM i sommers menes også at have betydning for den store tilgang efter sommerferien. Det har vakt ungdommens interesse, og det tegner godt for fremtiden.

I den forgangne periode har vi haft tilknyttet en trænerrådgiver fra DBU, som har givet godt input til trænere, men også til ungdomsformanden omkring årgange, hold, trænere og spillere. Der har været fokus på det daværende U12 hold, hvor der har været et ønske fra klubbens side at få integreret de to hold, således at de kunne betragtes som en årgang. Dette lykkkedes ikke, og det ene holds trænere stoppede i vinters. Da det andet hold ikke var interesseret i at overtage de andre spillere, mistede vi således holdet. Vi kan dog med stolthed sige, at 4 af spillerne nu indgår i Vanløse IFs A-trup.

Fremadrettet skal vi have skabt et fællesskab på tværs af årgangene, vi skal have opkvalificeret vores trænere. C2-kurset tages inden efterårsferien, og B1 ønskes afholdt til foråret.

Årshjulet har været suspenderet under Corona-nedlukningen, men vi er allerede nu i gang med at drøfte de kommende arrangementer, hvoraf julestævnet og årsafslutningen forventes afholdt. Det er også mit håb, at vi kan få arrangeret en fælles stævnetur, som oprindeligt var planlagt i foråret 2020.

Alt i alt er vi positive.

/Kenneth Petersen